torstaina, huhtikuuta 23, 2009

TRI-jaoston fillarileiri Malagassa

Taustaa

Talven pimeinä ja kylminä iltoina päätimme lähteä fillaroimaan lämpimään säähän. Tällä viikolla se päivä sitten vihdoin koitti ja suunnistimme Tampereelta kohti Helsinki-Vantaata klo 02:00. Mukana allekirjoittaneen lisäksi Angela, Anssi, Ilmo, Seppo ja Timo.

Day1

Perille Coiniin saavuttiin klo 12 ja majapaikkanamme on seuraavan viikon apartomentos-tyyppinen pienehkö rakennusrypäs. 500m päässä on yleiurheilustadion 5km keskustaan, lähinnä supermarkettiin, muutama kilsa uimahalliin ja ympäristössä rajaton määrä mäkistä fillaribaanaa. Mitä sitä voi enää muuta lomapuitteilta vaatia?

Ensimmäinen päivä otettiin totutellen ja rullailtiin lähimaastossa, sekä käytiin Marbellassa pyöräilemässä. Aikaa tälle lenkille tuhlaantui 2h30min. Matkan varrella ollut 13km nousupätkä vei loputkin luulot siitä, että Annalan pyöräilykunto edellyttäisi Ranskan ympäriajoon vielä tällä hetkellä. Fillaroinnin päälle 5km juoksulenkki lähimarkettiin energiaa ja nesteitä hakemaan. Illallisella pöytään heilahti paikallinen poliisi, joka harrastaa triathlonia, neuvoi meille pyöräilyreittejä ja lupasi lähteä torstaina fillarilenkille mukaan ja uimaan. Illallisen jälkeen olikin sitten mehut pois ja 1h yöunien jälkeen uni maittoi.

Day2

Aamulla herätys 7:00 ja lyhyt 35min juoksulenkki mäkisessä maastossa. Tämän jälkeen pekonit ja munat naamariin ja oltiin valmiit lähtöön "kevyelle" fillarilenkille Rondaan. Nooh, matkan varrella kyllä selvisi miten kevyestä lenkistä onkaan kyse. Jyrkkää nousua toisensa perään ja serpentiiniä muna-asennossa alas. Etäisyydet täälläpäin mitataan vertikaalisuunnassa ja korkeuseroja tuli 1100m, joka sahattiin ylös ja alas riittävän monta kertaa. Reissun aikana taisi piiputtaa kaikkien muiden kone, mutta Ilmon diesel vaan jatkoi hymyilevänä kilometristä toiseen. Tämän lenkin aikana tuli myös selväksi, että Suomen lakeuksille tarkoitettu pakka ei välttämättä sovellu näihin maisemiin. Illalla taas uni maistui. Enemmän kuin hyvin. Huomenna lisää tarinaa, kun espanjalainen ammattilainen pistää meitä pataan yhteislenkillä ja uimastadionilla :)